See veebisait kasutab kolmandate osapoolte küpsiseid, et pakkuda teile paremat sirvimiskogemust.
Vaikimisi on lubatud ainult olulised küpsised. Lisateavet selle kohta, kuidas me küpsiseid kasutame ja kuidas saate oma seadeid muuta.

Keraamiline kaitse

Keraamiline kaitse

Keraamiline kaitse: plussid ja miinused!

Iga päev kogeb teie auto kere igapäevase kasutamise ja pesemise käigus keskkonna negatiivset mõju. On mitmeid kere kaitsmise tehnoloogiaid, üks neist on nanokeraamika (keraamiline kaitse). Selle aluseks on auto välimise osa katmine keraamika õhukese kihiga. Vaatame lähemalt auto keraamilist katet, selle plussid ja miinused.

Pöörame tähelepanu selle meetodi tugevatele ja nõrkadele külgedele.

Plussid:

– Välimine läige (pärast töötlemist on autol täiuslik läige ja see särab nagu peegel, värv muutub intensiivsemaks, näeb välja luksuslik ja prestiižne. Selline välimus võib aidata autot vajadusel palju kallimalt müüa).

– Takistab vee ja mustuse pinnal kinni hoidmist – nanokeraamika koostises tõrjub neid pinnalt. Lisaks sellele, katte ülimalt sile pind ei lase isegi tolmul kaua pinnal püsida.

– Kaitseb värvi kahjulike UV-kiirte eest

– Meehaaniline kaitse (see kate ei päästa suurtest kivitest, mis vastu lendavad, kuid tänu oma suurele siledusele libisevad väiksemad osakesed pinnalt maha, tekitamata piisavalt hõõrdumist kriimustuste tekkimiseks).

– Keemiline kaitse (talvise tee katmiseks kasutatavad reaktiivid,sool, bensiin ja muud tehnilised vedelikud libisevad pinnalt kergesti maha).

– Vajab harvem pesemist, mis säästab raha ja aega pesemisele (tootjate soovituste kohaselt tasub pesemist vältida ühest kuni kolme nädala jooksul pärast katte kandmist, kuni keraamika kõveneb. Seejärel kinnitub mustus autokerele raskustega ja selle mahapesemiseks piisab kergest loputamisest).

– Omab roostekindlust (kui kanda keraamikat uuele autole, isoleerib see metalli ja auto värvkatte ebasoodsast väliskeskkonnast).

Auto keraamiline kaitse: plussid ja miinused.

Miinused:

– Kandmise raskused – keraamilise poleerimise protsess võib toimuda aplikaatori või värvipüstoli abil. Kõige aeganõudvam etapp on auto kere ettevalmistamine keraamika kandmiseks. Selleks tuleb auto põhjalikult pesta, rasvastada ja kindlasti poleerida – see on vajalik korrosioonikollete kõrvaldamiseks, muidu jätkub värvikahjustus. Seetõttu on ideaalne kanda kaitsekeraamikat kohe pärast auto ostu.

– Saab teha ainult professionaalsetes detailingu stuudiotes – miks ei saa sellist katet ise teha? Sest mõned selle tüüpi katete liigid vajavad eritingimusi kandmiseks ja personal peab läbima koolituse. Samal ajal tarnitakse mõnda tüüpi keraamikat ainult sertifitseeritud partneritele ja seda jaemüügis tõenäoliselt ei leia. Lisaks on keraamika kandmiseks vajalikud vahendid auto kere ettevalmistamiseks, katte kandmiseks ja kuivatamiseks.

– On oht kahjustada auto värvkatet – keraamika kandmise protsess on töömahukas ja nõuab kogu tehnoloogilise protsessi tundmist, vastasel juhul võib auto värvkatte rikkuda, mis toob kaasa lisakulud.

– Aja möödudes võib katte muutuda häguseks (vaja väga hoolika hoolduse korral).

– Nõuab õiget hooldust (et kate kestaks võimalikult kaua, tuleb järgida teatavaid kasutusreegleid).

Lisaks on palju muid reegleid:

– Katte täielik moodustamine võtab aega ühest kuni kolme nädalani, mille jooksul auto pesemist üldse vältida.

– Sileda pinnakatte säilitamiseks ärge kasutage pesemisel musti lappe ega harju (soovitav on kasutada kontaktivaba meetodit).

– Hooldamiseks on vajalik spetsiaalne keemia (autošampooni pH peab olema kuni 10-pH) ja spetsiaalne kolmefaasiline pesuvariant (isegi pealinnas pole kõik pesulad keraamilise katte jaoks ohutud).

– Puutuda kaitseta võib katte pinda alles pärast 12 tundi, et vältida jälgede tekkimist värskele kihile.

– Kohe pärast katte kandmist on soovitatav vältida halba ilma.

– Autopesul autot pesta, vältige kõva käsnaga pesemist.

– Poleerimine on range keelatud, kui keraamikat on juba peal! 

Kuidas valida sobiv keraamiline kaitse?

Esiteks hinnake tootja usaldusväärsust ja koostist sildil. Need võivad olla nii kallid tuntud kaubamärgid kui ka taskukohasemad, kuid kvaliteetseid koostisosi kasutavad brändid. Turul on nii reklaamitud kaubamärke kui ka vähem tuntud. Peamised võrdlusnäitajad on kõvadus ja hüdrofoobsed omadused.

Kõvaduse skaala hõlmab väärtusi 1 kuni 9 H: kõrgem väärtus tähendab suuremat vastupidavust välisele keskkonnamõjule. Kõrge näitaja suudab pakkuda kaitset isegi väikeste kriimustuste ja mõlkude eest. Standardse uue auto värvkatte puhul on see parameeter 2-4 H, seega on mõttekas valida nanokeraamika kõvadusega alates 7 ühiku, et vältida välise ilme kaotamist nii kiiresti kui see juhtuks originaalvärviga.

Hüdrofoobsus on samuti oluline. Mida siledam on pind, seda raskem on vee ja mustuse sellele kinnitumine. Hindamiskriteeriumiks on märgumisnurga väärtus, mis peaks olema vähemalt 90 kraadi, muidu see omadus ei ilmu.

Kolmas näitaja on hind. Hea kate ei saa olla odav, kuid selle mõju kestab kaua ja on kvaliteetne.

Kust tellida autoteenust?

https://autosober.ee/autopesula/

Selleks sobivad kõige paremini spetsialiseeritud detailimiskeskused, kus spetsialistidel on kogemus erinevate koostiste ja kere seisundiga töötamisel. Kvaliteetse tulemuse saamiseks on lisaks spetsialisti pädevusele vajalik ka spetsiaalne varustus.

http://autopesulatallinn.ee