MILLISED ON TUNNUSED, ET SÕIDUK VAJAB SILDADE REGULEERIMIST ?

  • rehvide ebaühtlane kulumine – üks rehviäär rohkem kulunud kui teine – aluskiht välja kulunud, tavaliselt ei märgata seda enne kui rehvitöökojas. Oma osa etendab siin ka rehvirõhk. Liiga palju õhku rehvis – rehv kulub keskelt rohkem. Liiga vähe õhku – rehv kulub äärtest rohkem. Rehvikulumise loogika siin seisneb toetuspinnas, vastavalt rehvisiserõhule asetub ka rehvi toetuspunkt e tööpind, mis on tugevamalt kontaktis maapinnaga
  • auto teelt kõrvalekaldumine – paremale / vasakule – kui rool hetkeks lahti lasta – eeldus siledal ja tasasel teel sõitmine – jälgi liiklusohutust !!!
  • rooliratta viltune asend – auto sõidab otse, kuid rooliratas on juhil viltu käes
  • kurvi sisenedes auto juhitavus “langeb” – auto tahab ise “kuhugi” minna
  • auto “ujub” teel, kord tahab minna vasakule, kord paremale. Ikka sinna kuhu tal kergem minna. Kui sõiduvahendil esinevad eelpool kirjeldatud tunnused, siis on üpris tõenäoline, et esisillal on lahkujooks e esimesed rattad on lahku. Teadaolevalt peavad esirattad olema võrdse kokkujooksuga või siis pisukese kokkujooksuga või hoopis lahkujooksuga. Kõik sõltub muidugi konkreetsest sõidukist ja tema tehaseandmetest
  • kui auto esirehvid “kiunuvad” kurvi sisenedes, esisilla rehvide välisküljed kuluvad kiiremini – siis on tõenäoliselt tegemist liigse kokkujooksuga e rattad on eestpoolt vaadates liiga kokku
  • väga oluline on ka tagasilla rataste erinevad kalded: kokku-lahkujooks, külgkalded – osadel sõiduvahenditel ei saagi tagasilda reguleerida. Siin aitab ainult uute sillapukside paigaldamine